Αυτό είναι το αρχαιότερο υλικό του πλανήτη μας

Μικροσκοπικοί κρύσταλλοι ζιρκονίου που ανακαλύφθηκαν στην βραχώδη περιοχή Jack Hills της Δυτικής Αυστραλίας, αποτελούν μετά από έρευνα που έγινε το αρχαιότερο υλικό που έχει εντοπιστεί μέχρι σήμερα στον πλανήτη μας.

Η συγκεκριμένη έρευνα δημοσιεύτηκε στο περιοδικό «Nature Geoscience» και σύμφωνα με τον επικεφαλής των ερευνητών καθηγητή γεωχημείας John Valley, η ανακάλυψη αυτή μπορεί να προσφέρει νέα πολύτιμα στοιχεία για τον σχηματισμό της Γης, αλλά και για την εμφάνιση της ζωής.

Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν ένα συνδυασμό νέων και παλαιότερων τεχνικών για να χρονολογήσουν τους παραπάνω κρυστάλλους. Η ερευνά τους βασίστηκε στη νέα εξελιγμένη τεχνική τομογραφίας σε ατομική κλίμακα, που σε συνδυασμό με την παραδοσιακή μέθοδο χρονολόγησης με βάση τη ραδιενεργή διάσπαση του ουρανίου, οδήγησε στο συμπέρασμα ότι ο κρύσταλλος έχει ηλικία 4,4 δις. ετών και είναι ένα απομεινάρι του πρώτου φλοιού που δημιουργήθηκε στη Γη.

Με βάση τα νέα ευρήματα οι επιστήμονες διατυπώνουν μια νέα θεωρία για τον σχηματισμό και την εξέλιξη της Γης. Υποστηρίζουν πλέον, ότι η Γη υπήρξε φιλόξενη για τη ζωή πολύ νωρίτερα από όσο πιστεύαμε και ότι η εμφάνιση της ζωής έγινε σχεδόν ταυτόχρονα με τη γέννηση του πλανήτη μας.

Οι ερευνητές εκτιμούν ότι η Γη χρειάστηκε μόλις 200 εκ. έτη από τον σχηματισμό της για την πρώτη εμφάνιση του νερού και στη συνέχεια της ζωής. Οι επιστήμονες συμφωνούν ότι ο πλανήτης μας σχηματίστηκε πριν από περίπου 4,5 δις. έτη και ότι πιθανών πριν από 4,4 δις. έτη να είχε δημιουργηθεί ο πρώτος φλοιός.

Πιστεύουν επίσης ότι πριν από 4,3 δις. έτη, η νεογέννητη Γη είχε ήδη γίνει μια υδρόσφαιρα με τον σχηματισμό των πρώτων ωκεανών, ενώ παράλληλα έκαναν την εμφάνιση τους και οι πρώτες μικροβιακές μορφές ζωής.

Η νέα μελέτη έρχεται να αντικρούσει και να απορρίψει προηγούμενες που οριοθετούσαν την εμφάνιση των πρώτων μορφών ζωής στη Γη σε ένα διάστημα 500 έως 900 εκ. ετών μετά τον σχηματισμό της.