Kepler-78b: Ανακαλύφθηκε εξωπλανήτης παρόμοιος με τη Γη !

Η NASA ανακάλυψε έναν εξωπλανήτη που μοιάζει πολύ με τη Γη! Διαθέτει περίπου το ίδιο μέγεθος και την ίδια μάζα, ενώ φαίνεται να είναι εξίσου βραχώδης και περιεκτικός σε σίδηρο. Πιστεύεται πως η επιφάνειά του αποτελείται από λιωμένα πετρώματα.

Πρόκειται για τον Kepler-78b, τον οποίο οι επιστήμονες εξετάζουν προσεκτικά προσπαθώντας να καταλάβουν πώς είναι δυνατόν να βρίσκεται εκεί έξω, αφού ισχυρίζονται,  πως "κανονικά δεν θα έπρεπε να υπάρχει".

Ο εξωπλανήτης περιφέρεται αδιανόητα κοντά στο άστρο του και καμία θεωρία δεν προβλέπει την τωρινή τροχιά του, σχεδόν κολλητά με το άστρο του.
Είναι εντυπωσιακό, πως μια πλήρης τροχιά του διαρκεί μόλις 8,5 ώρες, σε αντίθεση με τις 365 ημέρες της Γης. Το αποτέλεσμα αυτού είναι ο Kepler-78b να είναι καυτός, καθώς οι επιφανειακές θερμοκρασίες του στην πλευρά που «βλέπει» το άστρο του, εκτιμάται ότι κινούνται μεταξύ των 2.000 έως 2.800 βαθμών Κελσίου. Η θερμοκρασία στην επιφάνεια του πιθανότατα είναι τόσο μεγάλη -λόγω της εντυπωσιακά κοντινής τροχιάς στο άστρο του- που η επιφάνειά του μάλλον αποτελείται από πετρώματα που έχουν λιώσει.

Με τέτοιες συνθήκες που επικρατούν στον εξωπλανήτη, δεν υπάρχει κανένα ενδεχόμενο για την παραμικρή ύπαρξη οποιασδήποτε μορφής ζωής. Ο  Kepler-78b βρίσκεται στην κατεύθυνση του αστερισμού του Κύκνου, σε απόσταση περίπου 400 ετών φωτός από τη Γη και οι προβλέψεις για αυτόν δεν είναι οι καλύτερες. Οι επιστήμονες είναι σχεδόν βέβαιοι ότι είναι θέμα χρόνου το μητρικό άστρο να "καταπιεί" τον τόσο κοντινό πλανήτη του.

Εξωπλανήτες έχουν ανακαλυφθεί και στο παρελθόν και καθένας τους μπορεί να είχε κάποια κοινά χαρακτηριστικά με τη Γη. Είναι όμως η  πρώτη φορά που ένας εξωπλανήτης συνδυάζει παρόμοιο μέγεθος, μάζα και βραχώδη σύσταση.